topbella

Monday, July 11, 2011

Bila Aku Bosan...

arini seperti biasa kat opis..kebosanan melanda lagi..dh masuk 3 mggu,tapi still xdapat projek apa2..bosan sgt2 duk opis tanpa melakukan apa2...kerja aku tiap2 ari adalah main game or tgk citer..bahagiakan hidup?sape ckp bahagia?aku bosan giler..dah hampir giler...tapi arini aku x berapa bosan...sebab..aku ada aktiviti yang ingin di buat..iaitu...MENGEDIT GAMBAR..menggunakan software photoshop...xtahu la knp arini aku tiba2 jer rajin mengedit gambar..selalunya aku ni mls ckit bab2 mengedit ni..^_^

nk tengok x pic yang aku dh ciap edit?


ni la die picnya...



taraaaa!!!!
















Wednesday, June 29, 2011

bila aku marah..

juz a simple word...




I HATE U!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuesday, June 28, 2011

kalau awk benci saya...

tengahari ni..lps luch..aku ad bukak fb..selepas beberapa lama aku xbukak...tiba2 tergerak hati aku untuk cari someone..peliknya aku xdapat acces die...that mean,dia dh block aku dr fb nya..aku sedih sgt2...lau la skrg ni aku berada kt tempat yang xde sape2,dh lama air mte aku ni menitis..tapi aku tahu..dari dulu lagi aku dh bersedia untuk kehilangannya..untuk kehilangan persahabatan yang kami bina selama ini...


dahulu...

katanya...akula kawan baiknya..pernah dahulu beberapa kali persahabatan ini terputus oleh kerana salah fhm dan ketidak matangan aku n dia...tapi hnya sekejap...tali persahabatan ini tetap di sambung semula..


tapi...
itu semua dulu..sekarang ni..aku tahu...tali persahabatan aku n die xkn bersambung lagi..ketika aku menceritakan perkara sebenar n ap yang terjadi,aku sudah bersiap sedia untuk menerima sebarang kemungkinan yg terjadi...

ternyata...
aku kehilangan mu..aku kehilangan persahabatan kita..aku hilang segala2nya...sekelip mata!cuma sekelip mata!

aku tahu..kau mengundur diri..kerana silapku sendiri..mmg aku bersalah..mmg aku berdosa kerana mengkhianati persahabatan kita...mengkhianati sahabat sebaikmu...mungkin kau dan keluargamu akan membenciku seumur hidup..aku xmrh..aku xpena mrh andai diri ini di benci seumur hidupmu..mmg aku slh..aku yanh memulakan segalanya...


ketahuilah sahabat...
kalau kau membenciku..aku lebih benci akan diriku...
aku xmmpu nk maapkan diriku sndiri atas apa yang berlaku..
aku kesal sgt2...
cukup kesal...

kalau la masa boley di putar kembali..demi allah aku xkan lukakan hati2 mereka..


tapi sekarang..bukan peluang yang aku minta n harapkan darimu...
tapi cukupla SEBUAH KEMAAFAN...kerana ianya cukup bernilai buat diri ini...

sesungguhnya engkau mmg xlayak memiliki sahabat yang sejahat n sehina aku ini..


MAAFKAN AKU,SAHABAT...

Monday, June 27, 2011

Photography Graphics, Tumblr Photography

MoNiNg...MoNiNg...DaN MoNiNg...

selamat pagi semua...sekarang aku baru jer masuk opis...awlkn?biasala semangat ckit..ehehe..sepatutnya masuk waktu kerje kol 8.30pg,tapi ki2rang terpaksa mengawalkan diri kerana takut tertinggal bas..hehehhe...

bekfest aku pagi ni juz roti ngn air kotak soya jer...mls la nk mkn berat2..jge badan..ehehhee...kat opis ni dah ramai yang sampai..mybe staf kt cni berdisiplin..keadaan kt cni jauh beza dengan opis aku yang lama..

mybe jd mcm 2 sbb bos kt c2 x terlalu tegas...sebebnarnya dulu,aku pn sorang gadis yang tidak suka terikat nagn peraturan..dengan disisplin..sebab 2 la,sepanjang belajar dulu,aku xpena n xsuke duduk ostel..tambahan lak mak aku xkasi duk ostel..even nak amek spm pun,aku stay kat uma jer..dalam klas aku,aku sorg jer yang x duduk ostel..

KENAPA AKU XSUKE DUDUK OSTEL???

sebab duk ostel ni banyak peraturan..makan kena ikut waktu...pergi skola kena ikut waktu..xley lewat...time makan pn kena ikut waktu..tapi aku ni jenis manusia yang xsuke terikat dengan masa...aku stdy time aku ada mood..xkire la kol wape skali pn...

tapi..2 sume dulu..lama kelamaan..aku jadi manusia yang semakin menghargai masa..sekarang aku tahu masa itu terlalu penting..lambat walaupun sesaat,masa akan meninggalkan kita jauh ke belakang...


DoaKu BuaT BaKaL iMaMkU...

Ya Allah
Kau ampunilah dosa ku yang telah ku perbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arsy (Al Marfu’atun ‘Ilmi)
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah lakuku serta kata-kataku dari menyakitkan perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya
Tetapi

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk aku harugi segala dugaanMu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan
Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbetolkan keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena

Ya Allah
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkou redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu
Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berilah aku petunjukkan kearah rahmatMu

Ya Allah
sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu


Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha

Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharugi ujianMu

Ya Allah Tuhanku…
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah
Isteri yang sentiasa dihati

Amin Ya Rabbi Allamin..

SeKaLi LaGi~

hari ni hari pertama aku praktikal yang ke2..kenapa aku maksudkan praktikal yang ke2?msti semua orang tertanya2 kn?sbbnya sebelum ni aku pernah praktikal kt satu tempat..tapi oleh sebab2 yang tidak dapat di elakkan,aku n kengkawan terpaksa mengundur diri dari tempat n bos yang neyerabutkan kepala...tambahan lak atas permintaan lecturer sndiri..ok..stop citer psl tmpt praktikal aku yang lama..

sekarang ni aku nk citer sal tempat pratikal aku yang baru..namanya MMSC..letaknya di serdang,selangor..betul2 sebelah ktm serdang...hari2 aku hnya perlu menaiki bas yang hnya tmbang 1rggit shaja..tapi bas kt sini btol2 mnyakitkan hati..menunggunya betul2 memerlukan keazaman n kesabaran yang tggi..bukan setakat 2 jam,3 jam pn belum tentu ag bas 2 akan dtg...

ok..berbalik pada tempat praktikal aku yang baru ni...sekarang ni aku tengah kebosanan menunggu supervisor dtg memberi taklimat tentang perkara yang perlu ki2rang lakukan sepanjang praktikal kt cni..tapi dari pg tdi,batang idung beliau belum nampak ag...


agak kebosanan aku arini...facebook xley bukak sbb di block...dahla ngntok...rse nak tdo jer kt cni..lambatnya kol 5.30...hihik...

Saturday, March 19, 2011

aPa iTu cIntA???


cinta...satu bnda yg abstrak...kita tidak memerlukan alasan yang kukuh utk mencintai seseorang..menyanyangi seseorang..kita mungkin akan mencintai seseorang yg cacat..miskin...jahat..atau sebagainya tanpa memerlukan alasan yang kukuh...cinta itu buta..

begitu juga aku...seperti org len..seperti gadis lain..aku juga pena jatuh cinta..pena terluka..tapi yang peliknya aku xpena melukai...knp?sbb aku terlalu menghargai ap itu cinta...

aku tak tahu knp..setiapa kali aku kapel..aku d khianati...kesetiaan yg aku berikan..tapi pengkhianatan yg aku dapat..kata teman..sebab aku terlalu baik..terlalu mnghargai..sbb 2 perasaan aku d mainkan..tapi knp????aku selalu tertnya2 dlm diri aku..ap yg di inginkan dlm isup seorg lelaki??kesetiaan?atau pengdustaan?knp bila punya kekasih yg setia,tergamak pula dia lukakan?knp bila sudah punya kekasih yg terlalu mudah mngalah,die ttp berpaling tadah?kenapa??kenapa??

kdg2..aku mulai kcwa pd lelaki..aku dh serik utk bercinta...aku dh takut utk memberi cinta aku pd mana2 lelaki..bagi aku..sume lelaki xley d percayai..xpela..walaupn tnpa cinta,aku msh boley berdiri..walaupn tnpa cinta,aku msh boley meneruskan idup ini dgn tabah..single is better..tak perlu myakiti n xperlu d sakiti..

dan sekarang..aku cuba utk ttp pintu ati aku pada mana2 cinta lelaki...aku ingin bahagia tanpa cinta....

aNdAi KaU tAhU...

Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

Sunday, March 6, 2011

KiSaH PiSaNg..

Maryam, guru kelas Tadika menganjurkan satu permainan yang sungguh menarik untuk murid-muridnya. Setiap murid diminta membawa beg plastik yang berisi pisang yang tertulis nama orang yang paling mereka benci ke kelas pada esok hari. Jadi, jumlah pisang yang perlu dibawa bergantung kepada jumlah orang yang dibenci.

Keesokan harinya, setiap murid membawa beg plastic berisi pisang masing-masing. Ada yang membawa tiga biji, ada juga lima biji dan paling banyak lapan biji. Semuanya sudah ditulis nama orang yang paling mereka benci.

"Sekarang simpan pisang tu. Jangan lupa bawa ke mana sahaja kamu pergi selama seminggu. Inilah permainannya. Selepas seminggu, kita akan tahu keputusannya" beritahu Cikgu Maryam.

Kanak-kanak tersebut menyimpan pisang masing-masing di dalam beg. Hari demi hari berlalu, pisang tersebut mula berbintik-bintik dan akhirnya menjadi busuk . Kanak-kanak itu mula merungutdan marah. Mereka tidak menyukai permainan itu lagi kerana selain beg berat, badan berbau busuk. Ada yang menangis, enggan meneruskan permainan.

Seminggu berlalu, pagi-pagi lagi murid-murid Maryam sudah bersorak. Permainan sudah tamat. Tidak ada lagi beban dan bau busuk yang perlu dibawa.

"Okey semua, apa rasanya bawa pisang dalam beg ke sana ke mari selama seminggu?" tanya Cikgu Mayam.

Semuanya serentak mengatakan mereka benci permainan itu. Mereka hilang kawan, sering diejek dan terpinggir. Lebih teruk lagi, terpaksa tidur, makan, mandi, bermain dan menonton TV dengan bau busuk.

"Itulah sebenarnya yang berlaku kalau kita simpan perasaan benci pada orang lain dalam hati. Bau busuk kebencian itu akan mencemari hati dan kita akan membawanya ke mana saja kita pergi. Jika kamu sendiri tidak boleh tahan dengan bau pisang busuk hanya untuk seminggu, cuba bayangkan apa akan jadi kalau kamu simpan kebencian sepanjang hidup kamu" beritahu Cikgu Maryam.

Maryam mengingatkan anak muridnya supaya membuang jauh-jauh perasaan benci daripada membebani hidup. Kemaafan adalah yang terbaik. Menyayangi lebih baik darpada membenci...!
SEBATANG PENA....SEBARIS TINTA...

Girls Myspace Comments
MyNiceProfile.com

About Me

My photo
jerteh, terengganu, Malaysia
~WaLaU ApApUn yaNg TeRjAdI... BeRJaLaNLaH TaNpA HeNtI...~
 
My dReaM's..© DiseƱado por: Compartidisimo